joi, 19 martie 2009

fashion parade

N-o sa ghicesti niciodata ce-am facut seara asta. Ceva absolut kinky. Am fost la o prezentare de moda.

Iulius Mall. Canapelele deja stiute, facute roata, in jurul scenei. Oameni care stau asezati. Oameni care stau in picioare. O ora. O intreaga ora. In nici unul din cele 60 de minute de intarziere nu-i trece nimanui prin cap sa protesteze sau sa abandoneze panda. Se asteapta placid. Dau ochii roata la oameni, in cautare de fete. Dumnezeule, unii au nesansa de a avea fizionomii... cel putin ciudate. Uite, acolo, o tipa fusta business gri, camasa romantic business alba, cureaua subinteleasa asezata la locul ei, dar... oh, ce nebunie, are o barbie inexistent de mica si ochii maaari si departati, de zici ca e rechinul-ciocan imbracat in costum de afaceri.

Neeext. 20 de ani. Hai 20 si-un pic. Breton, coada de cal, ochelari - astia nu-s de cal, o sa vezi imediat de ce animal - cercei mari, rotunzi, urechi absolut nearodinamice... un ghem de linii rotunde si comice care o transforma pe biata fata in modelul ideal pentru maimutica simpatica din urmatorul film de animatie care va lua un premiu. Ok, mai departe. Doi tipi. Unul langa altul. Pastrand foarte atent distanta fata de tipa cu care sunt - nu stiu in ce relatie, dar clar ca nu e cea mai fasta zi a relatiei lor. Ce Dumnezeu ii mana pe barbatii neconstransi de consoarte la o prezentare de moda??? Infiorator, mi se raspunde. Dar e simplu: Moniicaaaaa Cooolumbeeeaaanuuuu. Care e gazda evenimentului si imi devine brusc simpatica pentru ca are niste emotii teribile. O fi din cauza rochiei ingrozitoare in care defileaza?

Ca veni vorba de defilare... Hainute normale, de prin magazinele pitite in mall. Nimic spectaculos. Poate doar obstinatia cu care fetele inspaimantator de slabe misuna pe scena cu fizionomia aia de "n-ai cum sa-mi ajungi la nas, scarba". Atitudine not user friendly. Una singura zambeste - cred ca e cea care o sa-si ia penalizare la sfarsit. La un moment dat - copii. Faini. Dezorientati. Habauci. Fascinati de imaginea lor marita pe ecran. Aiuriti. O pustoaica rateaza curba si cade de pe scena, face down. Aaau. Apoi: lenjerie. Tot felul de ciudatenii, jartiere, fundite, harnasamente. Una dintre fetele care prezinta are implanturi. Incontestabil. Ce e aparte la ea e ca o fi gasit undeva un model de implanturi cu sfarcuri permanent erecte. Nu i se clintesc sanii in mers cum nu se clintesc nici privirile barbatilor de la ei. Punct ochit, punct lovit, se cheama ca fata a facut o investitie.

La final - punctul culminant, indelung asteptat... colectia de rochii de seara si rochii de mireasa semnate de Laura Olteanu, accesorizate de Mihai Albu. Au fost asa: paiete, strasuri, cioburi fatetate aplicate generos pe un voal extrem de subtire. Cat sa-ti faci invitatii la nunta sa-l linseze pe fotograf, pentru toate blitzurile care strapung retina, reflectate de paiete. Funde, trandafiri textili, volane, complicatii - toate din materiale si in croiuri de rochie-de-nasa-mare si de soacra mica. Plus, un glob pufos de volanase; plus, o chestie ciudata, neagra, ceva de genul "oohh, astazi ma alint... ma infasor in caniche". Pantofi cu abundenta de aplicatii, unele care imi par vag familiare, pentru ca seamana cu conurile de brad de pe coronitele de Craciun. I'll be damned. Chicotesc ca o inculta la toate aparitiile astea.

De ce ziceam experienta kinky? Pentru ca nu am masurile standard, pentru ca nu-s o mondena, pentru ca am oroare de shopping si pentru ca nu am carduri in nestire. Si pentru ca, desi n-am inteles nimic din ce s-a petrecut sub ochii mei vreme de mai bine de o ora, mi-a fost deajuns o singura secunda ca sa-mi dau seama ca grupul din parcare era o intalnire a celor de la Club BMW.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu