miercuri, 10 aprilie 2013

Despre oameni si alti demoni

Se stie din batrani: singurul si unicul lucru de care ai nevoie ca sa poti muta lumea din loc e un punct de sprijin. Iar pentru a-ti schimba parerea despre tine - surprinzator, in bine ! - iti trebuie doar termenul de comparatie potrivit.

Eu l-am gasit. Exista pe lumea asta cineva care sufera cam pe toate instrumentele de tortura sociala pe care mi-am facut si eu antrenamentul. Si care si-o ia peste bot pentru incongruenta, minte sloboda, ironii inteligente la purtator si, in general, decibeli bine temperati cu argumente. Deci serveste experimentului ca dovada vie ca nu sunt ultimul dinozaur care asteapta un schimb de replici destepte cu mai multa fervoare decat un caine cu multiple premii la concursurile de frisbee inter-specii. E confirmarea in carne si oase ca nu detin recordul de nedoborat la intrebari de Gica Contra, ca nu sunt singura care isi asuma cu cea mai mare placere rolul de avocat al diavolului, ca mai sunt si alti dementi pe care temperamentul si caracterul ii conditioneaza sa ramana saraci in prieteni si complet lipsiti de popularitate in anturaje eterogene.

Dupa ce mi-am consumat anii de haiducie, in care saream pe neasteptate in carca oricaror trecatori bogati in barfe si trivialitati, m-am mai domolit. Si-am zis sa fiu mai iertatoare, mai toleranta. Sa extind pe termen nedefinit sezonul de Tuborg Christmas Brew in care sa fiu mai buna, mai calda, mai deschisa, mai zen. Numai ca asta m-a transformat intr-o aratare indecisa si m-a lasat cu senzatia continua ca-s un fel de balaur cu restul capetelor bagate adanc intre umeri si ascunse sub gulere de camasi conforme. Ca circul in public intr-un claustrofob costum de cauciuc sub care toti solzii, toate ghearele si toti fulgii mei de animal preistoric se zburlesc de la atatea incercari de domesticire. Ma chinui permanent sa var in buzunare si sub falduri de uniforme regulamentare toate armele cu care, daca m-as fi nascut in vremurile si intre oamenii potriviti, as fi facut o cariera stralucita in dueluri si turniruri de onoare.

Faptul ca li se intampla si altora nu face decat sa demonstreze ca aceasta parada cu deghizare nu pacaleste pe nimeni altcineva decat pe cel deghizat. Asa incat... toti aricii, incomprehensibilii, neatarnatii si donchihotii adunarea la mine! Pe cine numesc plicticosii astia menajerie?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu